BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, February 3, 2011

Nuffnang Exclusive Screening (in Penang) – Drive Angry in 3D


That’s right! We’re having an Exclusive Screening this February for Drive Angry in Penang! If you happen to be a Nuffnanger in Penang or if you’re planning a trip to Penang at the end of this month, we suggest you stay tuned. ;)

Before we delve into the screening details, let’s explore more about the movie – Drive Angry, shall we?

Sypnosis
“Drive Angry” stars Nicolas Cage as Milton, a hardened felon who has broken out for one last chance at redemption. Hell bent on stopping a vicious cult of fanatics who murdered his daughter, he has three days to stop them before they sacrifice his infant granddaughter beneath a full moon. Milton must use his anger to go beyond all human limits in order to save his last connection with humanity.

He’s joined by Piper, a young sexy-smart waitress who liberates her ex-boyfriend’s cherry red muscle car in order to help Milton. Now, the two of them are hot on the trail of the charismatic Jonah King and his murderous followers. King will throw every one of them faithful under the wheels of Milton’s turbo-charged Black ’71 Challenger, to fulfill his destiny and unleash hell on earth.

But the bloodthirsty cult is the least of Milton’s problems. The police are after him, too. And worse. An enigmatic killer known only as “The Accountant.” The Accountant knows what Milton is trying to and simply doesn’t care. With wicked cunning and hypnotic savagery, the Accountant will relentlessly pursue Milton at high speed across the forgotten back roads of the American south.

Fueled by high octane and pure rage, Milton and Piper must battle the onslaught of King’s disciples, avenge his murdered daughter, and save his granddaughter before his last chance at redemption is revoked.

If you ask me, this movie has all the ingredients needed for the perfect dude movie. Fast cars? Check. Fast-paced scenes including guns and explosions? Check. A hot girl to go along with all the above? Check. Hahaha, sorry for the stereotype but it does apply to a lot of the male Nuffies in our office.

Courtesy of Nusantara Edaran Filems and sponsors, 75 Nuffnangers and their guests will be able to catch Drive Angry on;

Date : 26 February 2011 (Saturday)
Time : 3.30pm
Venue : TGV 1st Avenue

Yes, it’s going to be at the brand new mall in Penang everyone is talking about! Woohoo! Time to check out 1st Avenue if you haven’t.

Wanna know how to win a pair of invites to watch Drive Angry in Penang? It’s simple – just complete the following slogan “I don’t Drive Angry but I want to watch Nicholas Cage Drive Angry because ….” in the comment section. The 75 most creative comments will win a pair of invites to the exclusive screening on 26 February.

Shaheizy Sam & Lisa Surihani Undian Tertinggi Pesona Bintang ABPBH Setakat Hari Ini

Setakat hari ini, selebriti berbakat Shaheizy Sam & Lisa Surihani menduduki undian tertinggi untuk kategori Pesona Bintang yang dianjurkan oleh Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 2010).

Pesona Bintang, merupakan cabang anugerah ABPBH yang mengambil kira undian untuk selebriti yang paling aktif menggunakan laman sosial seperti Facebook, Twitter & Youtube untuk berinteraksi dengan para peminat. Setakat ini, kami perasan akan selebriti yang selalu rajin membalas tweet peminat ialah Tiz Zaqyah, Diana Danielle, Aznil Hj Nawawi, Vanidah Imran, dan Awal Ashaari.

Setiap hari, anda berpeluang untuk mengundi 5 artis lelaki & wanita kegemaran anda sehingga tarikh tutup 3 April 2011.

Daftarkan diri di Pesona Bintang dan undi artis kegemaran anda, mungkin anda bertuah untuk membawa pulang sebuah iPad. Tak undi tak apa, tapi kalau artis kesayangan anda gagal meraih anugerah, jangan salahkan pihak ABPBH pula. :p


Lagu Insya'allah Maher Zain versi b.Melayu


Terer betul Maher Zain nyanyi dalam bahasa Melayu. Sebutan jelas, malah maksud lagu pun tak lari jauh dengan versi asal. Lirik lagu mudah difahami sehingga boleh menyentuh mana-mana jiwa yang mendengar. Maher Zain, baru sahaja melangsungkan konsert tertutup di Malaysia tempoh hari mendapat sambutan yang hangat daripada peminat.

Apa lagi, kasi layan lagu Insya-Allah daripada Maher Zain. Sesekali layan lagu bertemakan keinsafan, apa salahnya. Jangan dok layan lagu Katy Perry manjang. Opss, habis’lah kami kena lahar dengan peminat Katy Perry. Sorry, you guys!

Rasa-rasanye blog ini akan dibuka kembali pada 29/2/2011 kerana saya akan mengemaskini blog ini supaya anda(pembaca) akan lebih tertarik..jadi sebarang kesulitan yang dilakukan amat dikesali...tolong follow saya semasa sedang mengemaskini blog ini....sokongan anda amat saya hargai...ouhkayh bye22.

Cinta ini ibarat menunggu bas..(sesuai dibaca oleh orang yang sedang bercinta)

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas. Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak,”Eee… penuhnya… tak de tempat duduk.” Jadik, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yg lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain. Kemudian, datang pulak bas yg kedua. Awak nengok bas tu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sgt… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, “Emmm… . tak de air-cond… cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain.” Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak. Walaupun yg datang tu adalah bas yang ber aircond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadik, (terutamanya golongan perempuan)lelaki pun samalah mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Sekiranya awak dapati “bas” itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu. Tapi… saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti- nanti kan), awak tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak! Hahahaha… . Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu… semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!

Moral: marilah kite tunggu bas… tak payah naik kereta…

Wednesday, February 2, 2011

Filem Kongsi Menggegar Pawagam


Lu Langsi,Lu Mati....Pelakon Utama Filem ini ialah Shaheizy Sam...Setelah melibatkan diri dalam berbagai2 filem seperti adnan sempit,JPBC,Ngangkung dan sebagainya...kini beliau telah muncul dalam sebuah filem terbaru ciptaan pengarah muda iaitu Farid Kamil....Sebenarnya masih tidak terungkap di fikiran saya apa yang dimaksudkan oleh KONGSI..Kalau nak tau pegi la tengok kat pawagam...Ala murah je tiket.Kalau dekat TGV Ipoh hrga nya untuk dewasa Rm 10 Kot dan Kanak2 Rm 8 kot.....Ok la bye..Harap enjoy menonton filem ini..abang Sam dah semakin menonjol sekarang ni apabila memenangi pelbagai anugerah yang hebat2 belaka.....Opp.tdi dh tulis bye lagi mau smbung cerita...ouhkayh...Moga berjumpa lagi dalam slot yang akan datang..

Aku pakai basikal cabuk bwk gi race...mne tk klh


Aku kayuh basikal dari england ke mana pn aku tk tau........aku nk gi race bawk manyak mnuman....baru ada semangat derrr......lagi banyak aku bawak...lagi cerah la impian aku untuk bergelar orang yang terakhir smpai ke garisan penamat.....pasal apa????sebab aku punya tayar pancit sebab bawak banyak sangat air sampai basikal aku pun mabuk....wahahahahahaha...ehem gelak lain macam skit...

INI Pakcik Tua Manyak Gangste


Sape bani Lawan pakcik...pakcik hebat tau..hehehehhe.....ini cincin keramat pakcik ada prkataan ho lu pikir la sndiri.....pakcik pun dah(BATUK)nak balik.chau dlu kawan

aku kembali ke blog

Setelah sekian lama aku menyepi dari mengedit blogku ini...akhirnya aku tlh kmbali untuk menulis cerita2 tntng hidupku....jadi apa salah silap dan ketelanjuran kita....HArap dimaafkan dari rambut hingga ke hujung kaki.....ouhkayh,,tersebut lah kisah tentang seorang budak yang kini telah berusia 13 tahun...telah berjinak-jinak dengan dunia blogging....nak kata mahir tak lah mahir sangat...skit2 bole la...jadi sesiapa yang tahu mengupgrade atau mengedit blog dengan lebih mendalam,silalah beri tunjuk ajar kepada saya....itu saja untok ari ni...Bye2 and sayonaraaa....

Sunday, January 30, 2011


DOWNLOADshoesbush

Saturday, August 14, 2010

PUASA

hari ni aku terlambat skit bangun puasa.selalu bangun kul 4.30.ari ni bangun kul 5.00.tapi sempat lagi nak sahur.aku makan cepat2 lepas tu terus tengok tv jap.kul 5.30 ada cerita ulangan qalesya.aku pun kira suka gak tengok la.cerita dia boleh tahan gak.ok tu je la untuk ari ni.bye

Tuesday, August 10, 2010

Hari Ini Dan Semalam

hari ini aku bersiap ke sekolah pada pukul 6.30 pagi.maklum lah nak sembahyang dan macam macam lagi.walaupun siap awal tapi aku terlambat sikit ke sekolah.nasib cikgu tak nampak,kalau tidak mampus aku kene marah.tambahan ngan cikgu disiplin dan guru yang palin garang kat sekolah.nasib baik hari itu dia tak datang.jadi save la aku.lepas tu aku belajar sains,cikgu suruh aku bukak makmal komputer.aku pun cepat menuju ke sana.tiba di sana aku tersempak dengan seorang guru.aku memberi salam.cikgu itu membalas salamku.lepas selesai,tiba2 rakan sekelasku datang ke sana atas arahan oleh guru sains.rupanya cikgu ingin menayangkan cd sains menggunakan lcd.lepas itu ,cikgu membenarkan kami menggunakan komputer.aku cepat mencapai komputer yang paling best sekali.baru lima minit main,masa sudah tamat.aku pun menuju ke kelas untuk belajar mata pelajaran seterusnya iaiti bahasa melayu.aku ditugaskan menyimpan kertas didik yang berada di dalam surat khabar.lepas sejam belajar,kami dibenarkan rehat buat 20 minit.mata pelajaran bi adalah subjek yang menyeronokkan juga,tapi boring sikit je.selepas setengah jam ,tibalah subjek yang paling aku takuti iaitu math.bukan takut terhadap soalan tetapi takut terhadap cikgunya.tapi apa boleh buat belajar je lah.kami diberi ujian oleh cikgu tersebut.selepas siap,cikgu menyuruh kami untuk menghantar kertas itu kerana dia hendak menyemak.salah dua kali ngan 3 jadi=6.jadi 6 kali aku kena rotan.rotannya tak lah sakit sangat boleh tahan la gak.pedih sikit je.lepas math agama lak .agama ustaz menyuruh kami untuk menghafal beberapa surah untuk tujuan hafazan.aku menghafal dengan penuh teliti.kawanku yang duduk di sebelahku juga menghafal surah tersebut.tepat jam12.50.kami dibenarkan rehat buat 10 minit.jadilah.selepas itu ada kelas bi pulak.maklumlah calon upsr 2010.macam ni lah.ni je cerita hari ini bye2.esok apa lak

CHICKEN LITTLE 1

                                                                                                                

video

CHORAL SPEAKING

hari sabtu lalu, ada persembahan choral speaking sempena hari pemakanan di greentown mall,ipoh.Hari tu sekolah aku sorang je yang ada handset.surf internet. tambahan kat situ ada wireless.lagi la best ,boleh search free je.bila cabutan bertuah,nombor kawan aku kene,aku tak dapat sedihnya.hadiah dia boleh kurang besar la gak.kat situ ada jugak pertandingan macam2.aku pergi kat pameran kesihatan dan melihat pelbagai poster tentang pemakanan.aku tengok satu2 poster tu.bila pukul 12.00,tiba masanya untuk membuat persembahan.gugup tu adalah sikit.tak banyak pun.lepas turun je dari pentas,terus balik kerana arahan cikgu tak boleh la nak melawan.baru je fikir nak shopping jap.pada pagi tu saja berlakon nak ke tandas sebenarnya nak melawat kedai2 yang berada di situ.kawan aku bawak psp.aku punya tertinggal kat rumah.aku tengok dia main cam best je.kami menaiki bas kesihatan.abang kat dalam bas tu bukak lagu wali band lak.aku kurang minat ngan wali band.tapi apakan daya,tengok je la.kawanku menyanyi di dalam bas,kalau sedap takpe gak.ramai gak kawan aku nak bluetooth lagu  ngan aku,maklumlah handset aku ada banyak lagu rasanya 400-500 tak pasti.bila sampai je kat sekolah,aku mencapai beg yang tertinggal di sekolah lalu terus pulang.macam tulah ceritanya.bye2
tengok gambar ni handsome tak

Monday, August 9, 2010

AKU DAN TEMANKU

Hari ini aku dan temanku telah pergi ke pusat sumber sekolah.Dengan tidak semena2nya aku terlewat untuk ke tapak perhimpunan.Aku juga adalah salah seorang pengawas sekolah di sekolah tersebut.akhirnya aku berjaya melepaskan diri dengan alasan sakit perut.dua lagi kawanku ditahan oleh ketua pengawas.Aku hanya duduk diam seperti tidak tahu apa2.aku berasa kasihan dan terus backup diorang.diorang pun terlepas.diorang meminta berbanyak terima kasih.Aku  menyambut terima kasihnya dengan hanya tersenyum.Hari itu adalah hari yang paling nak kata malang tak jugak,nak kata best tak jugak so medium la.Bye2.Sayonara
My favourite cartoon